fredag 9 mars 2012

V 10

3A

Introducerade några nya låtar. Varm korv boogie, Var nöjd med allt, Så vill stjärnorna, Halleluja (svenska versionen, med Molly Sandén. 3orna vill så gärna sjunga på engelska och jag valde då Bruno Mars "Grenade", eftersom den har snurrat en hel del.

3B

Fortsatt med svenska sånger, som de kan väldigt bra nu. Kommer att introducera nya låtar nästa lektion. Klassen gjorde även ljudupptagning av "På ett berg", med stämma, precis som 3A har gjort. Ena gruppen spelade även in "Jag vill vara din Margareta".

4

Nu är det bara en omgång kvar på presentationer av intervjuer. Denna vecka fick vi höra:
Whitney Houston "I will always love you", Iron Maiden "Number of the beast", Bee Gees "Stayin alive" och The Cult "Rain".

Vi hann även sjunga lite efter redovisningarna. "Vill ha dig", "Here without you", "Vart jag mig i världen vänder", What makes you beautiful", "Mercy", "Mamma mia".

Vi jobbar hårt på att man ska vara med och sjunga även på de låtar som man inte själv tycker är bra, men det är svårt. Då blir det lätt att vissa elever sitter och löjlar sig istället på att fokusera på sång.

5A

Denna vecka var det dags för 5A att göra sitt prov. Det var många nervösa elever som kom in i salen. Det ska bli intressant att rätta provet.

5B

Vi har ofrtsatt med tabulaturspel med gitarr. "Den blomstertid nu kommer". De flesta fattade snabbt hur det gick till och några var så modiga att de vågade spela melodin tillsammans med mig, som spelade ackorden, inför hela klassen.

6A

Klassen hade fotbollsturnering och det var bara 8 st elever närvarande hos mig. De jobbade på med sitt Musikhistoriaarbete.

6B

Musikhistoriaarbete. Vissa har svårt att skriva om det som är vilktigt under "deras tiotal". De vill hellre skriva om ett band eller artist som de själva tycker är bra. Det är en svår balansgång, både för mig och eleverna.

Nya låtar på repertoaren är:
Ulrik Munther "Soldiers", Den svenska björnstammen "Svalkar vinden", David Lindgren "Shout it out" och One direction "What makes you beautiful"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar