fredag 2 mars 2012

Oj va tiden rullar på!

Tiden rinner bara iväg känner jag och bloggen har legat vilande sedan terminsstart.

Vad har då hänt under dessa veckor?

3orna

Vi har utöka till flera sånger på svenska. Allt från "barnlåtar" som Spökrock till "svensk tradition" som Brevet från Kolonien och Trettifyran. Jag har nu även börjat så smått att lägga in engelska låtar. Jag har legat i valet och kvalet om jag ska göra lätta engelska låtar som, typ, Row, row, row your boat, som de klarar av rent kunskapsmässigt eller om jag ska välja låtar som de faktiskt vill sjunga, men är lite för svåra. Jag kom fram till det sista alternativet. Med 3orna har vi även övat stämmor och då med låten "På ett berg".

4orna

Vi har kommit en bra bit på väg med intervjuerna och redovisningarna som ska göras. Det har varit en salig blandning mellan musik vi har lyssnat på. Från Beethovens 9:a vidare till arabisk musik och sedan lite 80-tals rock med Van Halens Jump. Det har även varit mycket Gyllene tider.

5orna och 6orna har haft genomgångar i musikteori, vilket inte alltid har varit så roligt, enligt dem. Provet är nu gjort och vi kan gå vidare.

5orna

Kommer att börja med gitarrspel utifrån tabulatur

6orna

Grupparbete i musikhistoria där grupperna får ett årtionde att arbeta utifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar