fredag 28 oktober 2011

Vecka 43

I onsdags var var jag komp.ledig vilket gjorde att jag inte hade lektion med klasserna 3B, 5B och 6B. Det är svårt att skriva en planering för fortsatt undervisning, där vi är, när jag inte vet om personen som vikarierar kan spela något instrument. Jag får räkna med att det inte är så. Det hade kanske istället varit bättre om med hade varit vanlig lektion med klassläraren?
Jag hoppas dock att 6B har jobbat hårt med sina Garagebandsprojekt för tiden tickar.

Klass 4 har kommit igång bra med sin sång nu och jag tror att det släpper mer och mer. Det handlar så mycket om att våga samtidigt som det inte får gå över styr, som det lätt kan göra. Att inte gå över den berömda gränsen.

5 A hade denna dag en helt ok lektion. Det var inte mycket snack alls och nästan ingen som störde. Det kan ha med förmaningstalet jag höll när lektionen startade.
Det är så tydligt att klassen kan sjunga, men samtidigt har så svårt att fokusera.

Med 3A blev det ingen lektion i musik. Det var temaarbete och Internationalisering för hela slanten som gällde. I Onsdags spelade delar av klassen sin teater och sjöng låten Vara vänner som vi hade övat på i några veckor. Tyvärr kunde jag inte närvara vid framträdandet, men de som såg teatern sa att den var jättebra.
Vid nästa lektion är det de gamla vanliga grupperna igen. Jag har nästan vant mig vid att ha klassen delat killar/tjejer....


Vecka 44 är det HÖSTLOV och eleverna är lediga, tyvärr inte jag ;))
Vi ses om två veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar