onsdag 15 december 2010

Garageband

Tiden bara springer iväg och 6blås arbete i garageband hinner vi inte redovisa innan terminen tar slut. Jag hade tänk att det skulle göras nu på fredag men jag måste vara hemma och VABba...

Det är verkligen synd att vi måste vänta tills januari innan vi kan ha alla redovisningar, för jag vill verkligen inte bara släppa detta utan göra klart som jag har planerat.
De ska redovisa sina låtar inför klassen och sedan ska de läggas ut här på bloggen. Jag har provat och provat och funderat och funderat på hur det ska göras rent praktiskt, och nu tror jag att jag får det att fungera.
Jag måste lägga en bildbakgrund i imovie, exportera garagebandlåten till itunes och sedan lägga låten som ett ljud i bildbakgrunden. Jag har slängt ihop en låt i GB för att se så att det fungerar.

Jag hade självklart kunnat filma något roligare än svart, som jag nu gjorde men men... Hade ju faktiskt kunnat gjort en rolig musikvideo med den. Förresten, det kanske kan bli nästa steg när eleverna har gjort en låt. Att de gör en video och till sin låt och lägger den som ljud??? Hmmmm...
Här kommer iallafall mitt alster...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar