onsdag 10 november 2010

Lucia och Julspel


Tiden går så grymt fort. Om en månad är det dags att fira Lucia och en vecka senare är det Julspel som gäller.
Det börjar blir hög tid att planera detta. Jag har lite idéer men jag vill till stor del att eleverna i åk6 som ska vara med i Luciatåget ska få vara med och bestämma vad som ska sjungas. Nu på fredag hinner jag inte ta upp detta med dem eftersom det är uppspelning av deras låtar gjorda i Garageband. Det ska blir väldigt intressant att hör och även se hur många som faktiskt ha blivit färdiga. Det var bara en grupp som var klar innan höstlovet. Resterande fick till uppgift att göra färdigt under lovet eller denna veckan...
Dessa alster hoppas jag kommer upp på bloggen under helgen om det finns tid till det då.

Julspelet är med åk3 som redan har gjort en helt fantastiskt Matematikmusikal. Jag vet inte hur sugna de är på att fortsätta att öva sånger och teater. Eller så är de supersugna och vill bara fortsätta att uppträda. Tyvärr är det svårt att få ihop tillräckligt med tid för mig att vara med så mycket som jag skulle vilja. Då gäller det att klasslärarna går in och styr upp eftersom de har mycket mer tid med klassen än jag. Detta vet jag även att de kommer att göra. Det kommer dock inte bli ett traditionellt Julspel med Jesus och krubba...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar