måndag 11 juni 2012

Sista veckan

Då var alla bedömningar gjorda.

Några klasser har ett övningstillfälle kvar inför skolavslutningen. Det blir lite sjunga och mera Youtube-klipp. Jag tror att de flesta redan är väldigt trötta på låten de ska sjunga, och jag vill inte att de blir ännu tröttare.

När sommarlovet tar vid hoppas jag på lite efterarbetetstid för mig som musiklärare. Alla gitarrerna ska strängas om (det skulle ha varit gjort för längesedan), Alla pallarna som eleverna använder ska limmas och lagas inför hösten. Jag hoppas även kunna få tid till att utvärdera läsåret. Vad har fungerat bra, mindre bra, varför, hur ska det bli bättre...
Sedan hade det inte varit fel att kunna dra upp en grovplanering inför läsåret 12/13.
Min tjänst innefattar även fritids och när skolan har sommarlov så har jag heltid på fritids vilket gör att det kan bli svårt att hitta tid för att göra de saker som jag känner att jag behöver. Dock är det färre barn på fritids när sommarlovet har börjat, fast även färre personal.... men det ska nog gå!

Nu laddar vi inför Skolavslutning, MED FINT VÄDER SÅ VI KAN VARA UTE!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar