onsdag 27 juni 2012

Läsåret 11/12 har ebbat ut...

... och alla har gått på sommarlov.

Skolavslutningen blev lyckad, igen.
Det var in i det sista inte säkert om vi skulle kunna genomföra skolavslutningen utomhus. Vädret var verkligen inte på vår sida. 0815 fick vi bestämma oss om vi skulle vara ute, och alla föräldrar kunna närvara, eller om vi skulle vara inne. Då hade vi fått göra skolavslutningen i två omgångar eftersom studiehallen inte får ha fler människor samtidigt. Detta skulle även innebära att föräldrarna inte kunde komma och titta/lyssna.
Nu blev det ute och det duggade bara lite vid 0845. Högtalare och PA fick täckas med plast och vi hoppades på det bästa.
Det blåste, som vanligt åt fel håll, men tack vare 2 nyinköpta körmikrofoner kunde sången fångas upp innan den blåste bort.
Alla klasser var väldigt bra, men jag måste faktiskt säga att jag tycker att 6orna var de som gjorde bästa framförandet. Det är INTE vanligt. Väldigt kul!

Jag ser fram emot 5 veckors semester som börjar nästa vecka. Vecka 32 är det igång igen och vecka 34 börjar musiklektionerna.
Till hösten är det iPad som gäller för 6orna, till skillnad från mac som det varit de sista två åren. Det kommer att bli lite annorlunda att jobba i Garageband som 6orna gör på höstterminen. Jag vet inte riktigt hur Garageband fungerar på iPad, så jag får skjuta lite från höften när vi väl drar igång med det.

Tyvärr har det varit ganska lite ljud -och bildupptagningar detta läsår. Det är synd tycker jag. Det hela har fallerat pga att de helt enkelt inte vill bli filmade. Det är även svårt att få dem att sjunga in för ljudupptagning. Detta gör att denna blogg känns väldigt överflödig.

Jag har gjort denna blogg för att eleverna ska kunna se och höra vad andra årskurser gör och att ni föräldrar ska kunna få en inblick i vad som händer på musiklektionerna.

Det har varit lite omständigt att lägga ut ljudklipp eftersom jag måste lägga in det i imovie, göra en film av det, lägga det på min youtubesida och sedan publicera det på bloggen.
Det hade underlättat om det bara var att filma med något och föra det direkt till bloggen...

Jag tror inte att intresset är speciellt stort, och i och med det så kanske denna blogg ska läggas på is?

Det tar en hel del tid att sitta med detta och finns inte intresset så..... Jag vet inte om det är så att jag kommer att fortsätta.
Anledningen till att jag valde att lägga denna som en öppen blogg istället för att göra något i Fronter och hålla den låst var att jag vet att ännu färre skulle gå in och kolla då. Nu har det ju blivit så att det har bara varit drygt 3000 sidvisningar på 1,5 år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar