fredag 9 december 2011

Vecka 48

3A och 3B

Nu är det "Julshowslåtar" som gäller. Som varje år ligger det på 3orna att göra julshow på terminens sista dag som i år är 21 December. Vi övar, övar och övar. På musiklektionerna, i klassrummet och hemma.

4

Grupperna i 4an är de elever som önskar flest nya låtar att sjunga. Många låtar är tyvärr låtar som jag inte anser är lämpliga för 10-åringar. Vad de tittar och lyssnar på på fritiden kan jag inte styra över, men på musiklektionerna kan jag sålla sådant jag inte anser lämpligt. Det blir mycket suckar och stön från vissa elever som tycker att jag är dum och löjlig, och då får jag väl bara det....

5A

Vi fortsätter att sjunga. Det var lite större bred i låtvalet denna gång. Det klassen mest behöver öva på är att inte sitta och prata när vi sjunger. Att vara tyst och aktivt lyssna när något pratar och att fokusera på det vi gör på lektionen. Det fungerar väldigt dåligt och de elever som försöker ha musiklektion kan inte ha det.........

5B

Vi har fortsatt att sjunga. Det var betydligt mycket mindre snack på lektionen vilket gör att vi hinner med så mycket mera. Störst fokus lägger vi de sista lektionerna på låten "What are words" som klassen ska framföra för resten av arbetslaget måndagen innan skolan slutar.

6A och 6B

Vi har nu haft sista tillfället att öva inför Luciatåget. Nu är det upp till gudarna (och eleverna). När alla 25 som är med i tåget fokuserar så låter det fantastiskt!!!!
Veckan efter Lucia ska de elever som valt att inte vara med på Luciatåget redovisa sina Keynotesarbeten de gjort på en artist eller grupp som de själv har bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar