lördag 16 april 2011

Blåa fredagslektioner

Med fyrorna var det fortsatt gitarrspelande. D, Em och A7 är det som gäller. Om det kommer någon utomstående när det är gitarrspel med fyror kan nog de tycka att det är totalt kaos, och det kanske det är också? Det hade varit lättare med halva klassen, men nu är det som det. 24 elever som turas om med 12 gitarrer. Klart att det låter en hel del. Alla gör inte riktigt det de ska göra....

Med Femmorna lyssnade vi på olika versioner av Grenade och sjöng.

Med Sexorna var det första riktiga lektionen med deras musikhistoria. Det var ganska svårt för många att komma igång. De valde grupp/artist att skriva om, men hur samhället såg ut med "deras" årtionde var betydligt svårare. Vad ska vara med i Keynoten? Vad är viktigt? Hur lär man sig vad som är viktigt? Det är verkligen inte lätt!!!

De kommande veckorna är det 110% omdömen som gäller. Det är väldigt synd att jag inte har påsklov som andra lärare har. Då hade jag haft en hel vecka att BARA ägna mig åt omdömen. Det ska skrivas ca 180 st. Eftersom jag jag även jobbar på fritids kommer jag hela dagarna vara på fritids.

Därför kommer jag inte att göra några uppdateringar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar