fredag 4 februari 2011

Då var veckans lektioner gjorda och det blev tills slut lite inspelningar. Förutom 5guls version som lades upp på bloggen igår så har det blivit inspelningar med 5blå och 6blå. Även här är det Gubben i lådan som gäller.
Jag har även fått ta del av en garagebandlåt som några killar i 6blå har gjort som jag tänkte dela
med mig av tack vara dem.

Gubben i lådan med 5 blå



En låt gjord i garageband av några killar i 6 blå. Låten heter Nyheter.

Det var tänkt att det skulle komma upp ytterligare 2 låtar av 6 blå som arbetat i garageband, men den ena var sjuk och den andra gruppen tjatade jag lite på att jag ville att de skulle lägga på sången. De har texten skriven men har inte sjungit in den. Det var lite halsont idag, men de ska göra det i början av veckan. Jag tror att jag kommer att få ligga på lite för att de ska bli klara...

Sedan en sån där typiskt sak. Jag var till Lokala musikaffären här i Stenungsund och skulle hämta en bok som jag beställde förra fredagen. Den hade självklart inte kommit fastän den skulle ha kommit. Varför är det alltid så?

Med 4blå har jag fortsatt med rytminstrument. Det börjar ta sig. Det är svårt och roligt på samma gång tror jag. Finns det något svårare att ha rytminstrument i händerna och bara få spela när läraren säger till...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar