tisdag 26 oktober 2010

TisdagsVABbar

Eftersom musikplanering försvann när jag var hemma med sjukt barn idag så blev det till att sätta sig med det på eftermiddan när sambon kommit hem. Eller ja, planering och planering. Jag sitter med det underbara arbetet OMDÖMEN. Det är helt otroligt hur snabbt tiden går. Tycker att jag precis satt och gjorde dessa, men kom på att det var iallafall 4-5 månader sedan.
Jag har nu gjort hälften... på en klass. Det betyder att det finns ganska mycket mer att göra.

Musik är ett (tycker jag) väldigt svårt ämne att sätta omdöme på. Så gott som allt är muntligt samtidigt som jag själv är med och spelar eller sjunger. Det gör att det är svårt att få en utomstående syn på hur det går för varje enskild elev. Detta gäller då i sång.
Det bästa skulle självklart vara om alla elever fick välja en sång som de gillade. Sjunga denna ensam tillsammans med mig. Då kan jag höra hur alla låter enskilt. Men det vill jag självklart inte utsätta eleverna för.

Ville bara lägga med en otroligt bra version av Halelujah som jag hittade på Youtube.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar