måndag 30 april 2012

Vecka 17

Då har det varit påsklov. Jag har även hunnit bli pappa för andra gången. Min vikarie körde en blandning av You-tube-låtar och lät klassen diskutera kring det de hörde och såg. Det var över lag positivt från elevernas sida.

Vi börjar närma oss sluttampen för några ut av arbetsmomenten.

Fyrorna har avslutat intervjuredovisningarna och även fått pröva på tabulaturspel på gitarr. Detta ska avslutas nästa vecka.

Femmorna har kommit lite olika långt med är i slutet av tabulaturspel och det märks att det är ett år mellan fyrorna och femmorna.

Sexorna ska inom kort redovisa sina musikhistoriaarbeten och det ser jag fram emot. Jag hoppas verkligen att alla grupper hinner färdigt och kan redovisa. Det finns liksom inte tid att dra ut på det. För nu är de dags att börja tänka SKOLAVSLUTNING!

Det brukar bli så smått kaos när det ska göras. Klasserna uppträder parallellvis och det blir då väldigt många som övar samtidigt. Då är det svårt för visa att kunna fokusera på rätt saker.
Det är även lätt att det blir lite orättvist och avundsjuka. Jag vet att jag kommer att vara helt sjukt trött när det äntligen har varit skolavslutning, men också väldigt stolt och glad.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar