torsdag 8 september 2011

Uppdatering

Nu är äntligen alla klasser igång med sina musiklektioner.


3orna har börjat med rytminstrument. Det märks verkligen att de är sugna på att spela instrument. Flera elever frågar mig "när har vi musik igen" och det är såklart kul att höra.


4orna har jag precis startat upp gitarrundervisning med idag. Många är jätteduktiga och jag är helt säker på att alla kommer nå målen som finns uppsatta för stränginstrument. Jag hoppas bara att alla orkar hänga i tills de har lärt sig tillräckligt för att det ska bli roligt. Det har ett tag innan man är där.
Även 5orna spelar gitarr. B-klassen börjar från början, medan A-klassen spelade en del förra terminen och vi ska fortsätta från det.
6orna har sina datorer och jag fortsätter med undervisning i musikprogrammet Garageband som finns i deras datorer. De lär sig att skapa musik, skriva texter och sjunga. Alla tre saker är stora mål att uppnå i år6.

Jag ser fram emot en väldigt rolig termin med alla klasser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar